Quinoa z warzywami

Hej. Dzisiejszy przepis, to raczej sposób na … niż typowy przepis.

Chciałam przedstawić Wam pyszną i zdrową kaszę quinoa (komosę ryżową). Najczęściej przyrządzam ją z warzywami ale smakuje tez na słodko.

quinoa z warzywami

Kasza quinoa jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów. Z powodzeniem może być wykorzystywana przez wegetarian  jako uzupełnienie białka w diecie. Jest także produktem bezglutenowym.

Jak gotować quinoa:

1 szklanka kaszy quinoa

2 szklanki wrzątku

pół łyżeczki soli

1 łyżeczka masła lub innego tłuszczu (opcjonalnie)

Bardzo dokładnie opłukaną na sitku kaszę ( ważne, ponieważ zawiera saponiny, które są odpowiedzialne za gorzkawy smak kaszy) wsypuję do rondelka, zalewam gorącą wodą, dodaję sól i masło. Doprowadzam do wrzenia, po czym zmniejszam płomień do minimum, przykrywam przykrywką i gotuję maksymalnie 15 minut. Po tym czasie zostawiam kaszę pod przykryciem jeszcze na około 10 minut, aby spęczniała.

W tym samym czasie na patelni obok przygotowuję warzywa. Podsmażam lub duszę je na odrobinie tłuszczu i wody. Za każdym razem możemy przygotować inny zestaw warzyw, w zależności od upodobań i tego, co mamy w lodówce.

Dzisiaj moje warzywa, to : 2 pieczarki, 2 laski szparagów, 1 mała kapustka bok choy, kilka łodyżek fioletowego kalafiora, listki bazylii, natka pietruszki, koperek, sól i pieprz do smaku oraz kilka małych pomidorków koktajlowych.

Wykładam na talerz porcję kaszy, na nią uduszone warzywa, posypuję odrobiną tartego sera (opcjonalnie) lub nieaktywnych drożdży (opcjonalnie – nadają serowy posmak potrawie) i gotowe.

Smacznego:)

quinoa z warzywami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *