Chlebek bananowy

Witam. Podam dziś przepis na mój ulubiony chlebek. Może występować zarówno  jako śniadanie na słodko, jak i słodki dodatek do kawy czy herbaty. W obu przypadkach jest pyszny. Kilka zdrowych składników, szybka akcja i chlebek gotowy do jedzenia. Zapraszam po przepis:)

chlebek bananowy

Składniki:   /keksówka około 24 cm/

3 mocno dojrzałe, duże banany
2 i 1/2szklanki  płatków owsianych (drobno zmielonych) lub mąki owsianej
1/4 – 1/2 szklanki cukru trzcinowego, kokosowego lub ksylitolu /czym bardziej dojrzałe banany, tym mniej cukru potrzeba/
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
4 łyżki neutralnego w smaku oleju roślinnego (u mnie kokosowy)
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka imbiru, pół łyżeczki gałki muszkatołowej
pół łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta soli
dodatki (opcjonalnie) np. orzechy, gorzka czekolada, chipsy kokosowe

Sposób przygotowania :

Rozgnieć banany na gładką masę, a następnie dodaj olej.

Do osobnej miski wsyp wszystkie suche składniki: zmielone płatki owsiane, cukier, proszek do pieczenia, sodę oraz przyprawy. Całość wymieszaj, a następnie przesyp do bananów i dokładnie połącz obie masy.

Gotową masę na chlebek odstaw na kilka minut, aby płatki pochłonęły część wilgoci i napęczniały.

W tym czasie nagrzej piekarnik do 200°C.

Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia. Wlej masę na chlebek. Połóż na wierzch ulubione dodatki (opcjonalnie).

Chlebek  piecz przez około 25 minut /środek powinien być nadal lekko wilgotny, inaczej gotowy wypiek będzie suchy i może się rozpadać/

Po ostygnięciu chlebek można zajadać / na przykład posmarowany masłem, miodem, powidłami, masłem orzechowym lub tak, jak ja lubię najbardziej, sam z filiżanką dobrej kawy.

chlebek bananowy

Smacznego:)

Przepis pochodzi z bloga Er Vegan

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *